سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع علت باز نشدن فیلتر لباسشویی | نتایج عدم نظافت دستگاه

 

فیلتر، یکی از اجزای حیاتی در سیستم ماشین لباسشویی است که برای عملکرد بهینه آن ضروری است. در این مقاله به بررسی علت ‌ها و راه‌ حل ‌های باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر : بهترین تعمیرگاه ماشین لباسشویی

اهمیت فیلتر در ماشین لباسشویی

 

فیلتر، یکی از قطعات کلیدی در سیستم ماشین لباسشویی است که وظیفه حفاظت از پمپ را بر عهده دارد. این قطعه با حذف ذرات معلق مانند پرز و مو از آب، از ساییدگی و خرابی پمپ جلوگیری می ‌کند. بنابراین، نگهداری و تمیز کردن منظم فیلتر ضروری است تا عمر و کارایی ماشین لباسشویی را بهبود بخشیده و مشکلاتی نظیر لباس ‌های نشسته یا نا تمیز و عدم تخلیه آب را جلوگیری کند.

انواع علت باز نشدن فیلتر

 

یکی از علت ‌های اصلی باز نشدن فیلتر لباسشویی، عدم تمیز کردن منظم آن است. در صورتی که فیلتر به طور دوره ‌ای تمیز نشود، ذرات معلق در آب می ‌توانند رسوب کرده و باعث مسدود شدن مسیر خروجی آب شوند. این موضوع می‌ تواند منجر به مشکلاتی مانند عملکرد نامناسب ماشین لباسشویی یا لباس ‌های ناخوشایند شسته شده شود.

مطالعه بیشتر : تعمیر برد لباسشویی

اهمیت تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

تمیز کردن فیلتر یکی از موارد حیاتی در استفاده صحیح از ماشین لباسشویی به شمار می ‌آید. این عمل باعث می‌ شود که بوی ناخوشایند و عملکرد بهتر دستگاه در فرآیند شست‌ و شو حفظ شود.

نحوه نظافت فیلتر ماشین لباسشویی

 

یکی از علت‌ های اصلی باز نشدن فیلتر ماشین لباسشویی، آلودگی بیش از حد آن است. بنابراین، نحوه تمیز کردن این قطعه را برای پیشگیری از این مشکل معرفی می‌ کنیم:

1.    قبل از هر چیز، مطمئن شوید که ماشین لباسشویی از برق جدا شده است.

2.    یک حوله یا لگن زیر درب فیلتر قرار دهید تا هر آبی که احتمالاً از آن خارج شود، جذب شود.

3.    شیر آب را ببندید.

4.   پیچ ‌ها را در پشت ماشین لباسشویی باز کنید.

5.   درب اضطراری را باز کنید تا آب آلوده از مخزن خارج شود.

6.   فیلتر را خارج کرده و آن را با آب گرم و مواد شوینده شست و شو دهید.

7.   پس از شستشو، فیلتر را خشک کنید و مجدداً نصب کنید.

بازه زمانی مناسب برای نظافت فیلتر ماشین لباسشویی

مناسب ‌ترین بازه زمانی برای نظافت فیلتر ماشین لباسشویی حدوداً هر 3 تا 4 ماه یک ‌بار است. اما این بازه زمانی ممکن است با توجه به عواملی مانند نوع آب شهری و نوع لباس‌ های شسته شده تغییر کند. با انجام این کار به طور منظم، می ‌توانید از مشکلات باز نشدن فیلتر جلوگیری کنید و عملکرد بهینه ماشین لباسشویی خود را حفظ کنید.

مطالعه بیشتر : تعمیر لباسشویی الجی مشهد در منزل

پیشگیری از گرفتگی فیلتر در ماشین لباسشویی

همانطور که پیش ‌تر ذکر کرده ‌ایم، گرفتگی فیلتر از مهم‌ ترین علل باز نشدن آن است. بنابراین، بهتر است از روش ‌هایی استفاده کنید که در نهایت منجر به پیشگیری از گرفتگی فیلتر لباسشویی شوید.

توجه داشته باشید که با رعایت نکات استفاده صحیح از ماشین لباسشویی، همچنان ممکن است دستگاه شما با مشکلاتی همچون گرفتگی فیلتر مواجه شود. بهترین روش برای پیشگیری از گرفتگی فیلتر، نظافت فیلتر ماشین لباسشویی به صورت دوره ‌ای است، اما روش ‌های دیگری نیز در پیشگیری از انسداد فیلتر ماشین لباسشویی تاثیرگذار هستند.

یکی از روش‌ های تاثیرگذار تر برای پیشگیری از آلودگی فیلتر لباسشویی، بررسی لباس‌ ها پیش از قرار دادن آن‌ها در مخزن ماشین لباسشویی است. وجود اشیای خارجی همچون کلید در جیب لباس‌ ها می‌تواند منجر به گرفتگی فیلتر و همچنین بروز مشکلات بسیاری در عملکرد ماشین لباسشویی شود.

سرویس دوره ‌ای ماشین لباسشویی حداقل در هر 4 ماه یکبار، تاثیر بسزایی در پیشگیری از انسداد فیلتر لباسشویی دارد.

علل باز نشدن فیلتر لباسشویی

هر یک از انواع ماشین لباسشویی ممکن است در فرآیند خود با مشکلاتی مواجه شوند که یکی از این مشکلات، مواجه شدن با باز نشدن فیلتر لباسشویی است. این مشکل در مواردی رخ می ‌دهد که در بازه زمانی مناسب نظافت فیلتر ماشین لباسشویی انجام نشده و مواد زائد و انواع آلودگی‌ ها در فیلتر منجر به باز نشدن آن می‌ شوند.

یکی دیگر از علل باز نشدن فیلتر لباسشویی، استفاده از مواد شوینده است که از چسبندگی نسبتاً بالایی برخوردار هستند. این مواد در فیلتر ماشین لباسشویی باقی می ‌مانند و منجر به باز نشدن فیلتر لباسشویی می ‌شوند.

تاثیر آب سخت در افزایش آلودگی فیلتر لباسشویی

آب سخت تاثیر بسزایی در آلودگی فیلتر لباسشویی دارد و بدین دلیل اگر ماشین لباسشویی شما از آب سخت برای انجام عملکرد خود استفاده می‌ کند، بایستی در بازه زمانی ‌های کوتاه‌ مدت ‌تری به تمیز کردن فیلتر لباسشویی بپردازید، زیرا یکی از انواع علل باز نشدن فیلتر لباسشویی، استفاده از آب سخت در ماشین لباسشویی است.

در واقع در آب سخت میزان زیادی از املاح و همچنین رسوب وجود دارد که پس از ورود آب سخت به ماشین لباسشویی این املاح و رسوب منجر به آلودگی فیلتر ماشین لباسشویی می ‌شوند.

عیب یابی و تعمیر علت باز نشدن فیلتر لباسشویی می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت مواجهه با این مشکل، در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را برطرف کنید. یادگیری نحوه تعمیر این مشکل می‌تواند از بسیاری از مشکلات دیگر جلوگیری کند، زیرا باز نشدن فیلتر لباسشویی و عدم نظافت آن می‌تواند منجر به بروز مشکلات بیشتری شود و بر روی عملکرد دیگر قطعات نیز تاثیر بگذارد.

برای بررسی علت باز نشدن فیلتر لباسشویی، در ابتدا از عدم وجود آسیب فنی، خرابی، یا لغزش در این قطعه اطمینان حاصل کنید. اگر فیلتر دستگاه از خرابی، شکستگی، یا آسیب‌های دیگر رنج می ‌برد، بایستی آن را تعویض کنید. اما توجه داشته باشید که برای تعویض فیلتر، بهتر است از کمک یک تکنسین متخصص تعمیر لباسشویی مشهد استفاده کنید.

علت باز نشدن فیلتر لباسشویی می‌تواند از دلایل مختلفی ناشی شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

1.   نیاز به تمیز کردن فیلتر در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر: ورود آب سخت به ماشین لباسشویی می‌تواند باعث افزایش رسوبات در فیلتر شود، که در نتیجه باعث انسداد آن و عدم توانایی باز شدن آن می‌شود.

2.   ورود زنگ آهن به آب لباسشویی: ورود زنگ آهن به آب می‌تواند باعث ایجاد رسوبات و انسداد در لوله‌ها و فیلتر ماشین لباسشویی شود.

3.   ایجاد لکه‌های قرمز یا سفید در لباس‌ها: این مشکل معمولاً ناشی از رسوبات یا ذرات فلزی در آب است که به لباس‌ها چسبیده و باعث ایجاد لکه‌های قرمز یا سفید می‌شود.

4.   کاهش عملکرد صحیح ماشین لباسشویی به دلیل فشار زیاد رسوبات در هیتر: رسوبات زیاد در هیتر می‌تواند باعث کاهش عملکرد ماشین لباسشویی شود و منجر به مشکلاتی مانند باز نشدن فیلتر شود.

5.   افزایش مصرف برق دستگاه: رسوبات زیاد در ماشین لباسشویی می‌تواند باعث افزایش مصرف برق دستگاه شود و در نتیجه هزینه‌های اضافی برای شما ایجاد کند.

6.   انسداد لوله‌های ورودی و خروجی آب در دستگاه: رسوبات زیاد می‌تواند باعث انسداد لوله‌های ورودی و خروجی آب در ماشین لباسشویی شود و در نتیجه باز نشدن فیلتر را ایجاد کند.

با در نظر گرفتن این دلایل، می‌توانید بهترین راه حل برای عیب یابی و تعمیر فیلتر ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنید. اگر این مشکلات را نمی‌توانید به تنهایی حل کنید، بهتر است به یک تکنسین متخصص مراجعه کنید تا به شما کمک کند.