سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علائم سوختن موتور یخچال | بهترین روش های پیشگیری از سوختن موتور

 

همانند قلب انسان، موتور یخچال وظایف مهمی را در سیستم پیچیده یخچال انجام می دهد. بنابراین سلامت و عملکرد خوب این دستگاه بسیار مهم است.

در این مقاله با نحوه بررسی و تشخیص علائم سوختن موتور یخچال، اهمیت تعمیر موتور، جلوگیری از سوختگی موتور و ... آشنا می شوید.پس از مطالعه این مقاله به راحتی می توانید علائم سوختن موتور یخچال را شناسایی کرده و در بسیاری از موارد به راحتی آن را تعمیر کنید.

اهمیت عیب یابی و تعمیر کمپرسور یخچال

این قسمت یکی از مهم ترین قسمت های یخچال به حساب می آید و کارهای مهمی را انجام می دهد. بنابراین باید به دقت بررسی و تعمیر شود زیرا هر گونه مشکل در این قطعه ممکن است باعث خرابی سایر قطعات دستگاه شود و در نتیجه ممکن است هنگام استفاده از یخچال فریزرمشکلات زیادی پیش بیاید.

پیشگیری از سوختن کمپرسور

یکی از بهترین نکات برای استفاده از یخچال، اجتناب از عملکرد هایی است که در نهایت منجر به ایجاد علائم سوختگی موتور یخچال می شوند. در اینجا نحوه جلوگیری از سوختن موتور یخچال آورده شده است.

·       اگر متوجه شدید که موتور به طور مداوم کار می کند و استراحت ندارد( بسیاری از موتور ها پس از 45 دقیقه فعالیت 15 دقیقه استراحت دارد) حتما با یک تکنسین تماس بگیرید.

·       اگر متوجه گرم بودن فضای داخلی یخچال شدید، موتور را بررسی کنید و اگر مطمئن هستید که درست کار می کند، از یک متخصص کمک بخواهید.

·      نظافت یخچال بسیار مهم است و بنابراین لازم است تمام قسمت های یخچال اعم از کندانسور، موتور، فن، داخل و خارج و غیره تمیز شود.

·      یخچال باید طوری قرار گیرد که پشت و کناره های یخچال از دیوار فاصله داشته باشد. بنابراین از چسباندن یخچال به دیوار خودداری کنید.

بدون شک رعایت نکات ذکر شده می تواند تفاوت چشمگیری در پیشگیری از بروز علائم داغ شدن بیش از حد موتور یخچال داشته باشد و با رعایت این روش ها عملکرد بهتری از یخچال و فریزر خود خواهید داشت.

انواع علائم سوختن موتور یخچال

 

یادگیری نحوه بررسی و تعمیر یخچال مشهد در هنگام مشاهده علائم سوختگی موتور یخچال به شما کمک می کند تا از سوختن موتور جلوگیری کنید و با استفاده از روش ها و راه حل های مختلف از یخچال خود بهتر استفاده کنید. ما علائم مختلف خرابی موتور را برایشما توضیح داده ایم تا با شناسایی آن ها در بازه زمانی کوتاهی به تعمیر و عیب یابی یخچال بپردازید.

پریدن فیوز پس از استارت یخچال

علامتی که می تواند نشان دهند ه خطر سوختن موتور یخچال باشد، سوختن فیوز برق پس از راه اندازی دستگاه است که ممکن است به دلیل مشکلات در قطعاتی مانند برد الکتریکی، ترموستات یخچال، سیم فیوز یا اتصالات دیگر باشد، بنابراین اولین قدم برای عیب یابی یخچال بررسی این قطعات است.

داغ شدن بیش از حد موتور یکی از دلایل سوختن موتور یخچال

قرار گرفتن کمپرسور در معرض حرارت بیش از حد، احتمال سوختن موتور یخچال را افزایش می دهد. بنابراین بررسی این موتور برای تولید گرما در حین کار بسیار مهم است

شنیدن صداهای عجیب و غریب از یخچال

این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما در صورت عدم بررسی و رفع مشکل، ممکن است در آینده نزدیک موتور یخچال بسوزد.

عدم روشن شدن یخچال

یکی از ترسناک ترین مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از یخچال با آن مواجه شوید این است که یخچال شما روشن نمی شود. اگر با این مشکل مواجه شدید، حتما باید با یک تکنسین تماس بگیرید و از تعمیر یخچال خود بدون دانش و مهارت خودداری کنید.

عملکرد نامناسب کمپرسور همراه با صدای تیک تیک

ممکن است صدای کلیک در یخچال خود را شنیده باشید و بدانید که علیرغم نظر افرادی که فکر می کنند این یکی از علائم طبیعی در یخچال است، اگر این اتفاق بیفتد و رفع نشود، ممکن است با سوختن موتور یخچال مواجه شوید.

برای تعیین علت این مشکل، قطعاتی مانند رله استارت، خازن و مسیر جریان گاز را بررسی کنید و به عیب یابی قطعه اصلی بپردازید.

یخچال خیلی داغ است

قبلاً به لزوم بررسی دمای بالای موتور اشاره کردیم، اما در بسیاری از موارد ممکن است دمای بدنه یخچال بالا باشد که در واقع به دلیل تنظیم نامناسب دمای یخچال، یا قرارگیری نادرست آن است. فاصله نادرست یخچال از دیوارها، عدم گردش هوای کافی در داخل یخچال، تمیز نبودن یخچال و قسمت های داخلی آن و ... همه موارد فوق می توانند باعث شوند که در آینده با علائم سوختن موتور یخچال خود مواجه شوید، بنابراین بسیار مهم هستند.

سیم برق یخچال

مشکل یا آسیب به کابل برق یخچال می تواند باعث سوختن موتور یخچال شود، زیرا جریانی که از کابل می گذرد به قسمت های مختلف دستگاه از جمله موتور می رسد و باعث شروع به کار می شود و زمانی که این قطعه به اندازه کافی کار نمی کند، ممکن است آسیب ببیند. اگر برق به درستی تامین نشود، یخچال می سوزد و علائم سوختن موتور یخچال حتما در آینده ظاهر خواهد شد.

افزایش هزینه های مصرف برق

هنگامی که موتور می سوزد، یخچال باید انرژی بیشتری برای خنک کردن فضای داخلی مصرف کند، که این عمل هزینه برق شما را افزایش می دهد زیرا کمپرسور باید بیشتر کار کند.

خرابی فن کمپرسور

اگر فن کمپرسور به درستی کار نکند دمای موتور بالا رفته و موتور می سوزد.

داستان موتور سوخته موتور

 

موتور سوخته در بسیاری از موارد قابل تعمیر است. البته در نظر داشته باشید که تعمیر موتور به هیچ وجه به دلیل سوختن موتور یخچال سودی ندارد و بهتر است موتور را تعویض کنید، زیرا پس از تعمیر این قطعه کمپرسور باید در مدت زمان کوتاهی نیازمند تعویض خواهد شد.

در برخی موارد بعد از سوختن موتور با استفاده از سیم های مسی مجدد اجزای داخلی آن را بازیابی می کنند و می فروشند.

تعمیر تعویض موتور سوخته

یکی از سوالات اساسی در هنگام تعمیر یا تعویض موتور یخچال پس از مشاهده علائم سوختن موتور یخچال، انتخاب یک مکانیک مجرب و ماهر است زیرا همانطور که می دانید این قطعه بسیار حساس است و در واقع تمامی قسمت های مختلف یخچال را تحت تاثیر قرار می دهد. سوختن این دستگاه ممکن است در صورت تعمیر نامناسب یا تعویض نادرست باعث خرابی سایر قسمت های یخچال شود که در نهایت باعث ایجاد مشکلات زیادی در هنگام استفاده از یخچال خواهد شد.

به دلایل فوق، انتخاب فرد مناسب برای تعمیر یا تعویض موتور یخچال بسیار مهم است و تکنسین مناسب باید مهارت، دانش و تجربه بالایی داشته باشد.

متخصصان خدمات صانا سرویس از مجرب ترین افرادی هستند که می توانید روی آنها حساب کنید. آنها علاوه بر بررسی و تعمیر لوازم خانگی در صورت فرسودگی موتور یخچال، انواع لوازم خانگی را تعمیر می کنند، زیرا این افراد بر اساس قرارداد کاری استخدام می شوند. آنها با تجربه و تخصص فراوان خود قادرند لوازم برقی خانگی شما را در کمترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت تعمیر یا تعویض کنند.

علاوه بر خدمات مستقیم در این مجموعه، می توانید از مشاوره تلفنی رایگان بهره ببرید و در صورت امکان بسیاری از مشکلات یخچال را خودتان حل کنید.