سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع ماشین ظرفشویی | بهترین مدل ماشین ظرفشویی چیست؟

 

با پیشرفت تکنولوژی، هر روز دستگاه های بیشتری برای کمک به مردم ساخته و عرضه می شوند. این وسایل به کاهش فعالیت بدنی فرد کمک می کنند و به فرد در این شرایط اجازه می دهد زمان بیشتری را به کار و استراحت لازم اختصاص دهد. یکی ازانوع این لوازم خانگی ،ماشین ظرفشویی است که علاوه بر منازل در رستوران ها، هتل ها و ... نیز استفاده می شود.

ماشین ظرفشوییمی تواند حجم نسبتا زیادی از ظروف را در مدت زمان بسیار کوتاهی شست و شو دهد.

در این مطلب با انواع ماشین ظرفشویی، نحوه خرید ماشین ظرفشویی، اهمیت خرید ماشین ظرفشویی، مراحل شستشو در این دستگاه و ... آشنا می شوید بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید ماشین ظرفشویی بخریم؟

 

دلایل زیادی برای خرید ماشین ظرفشویی وجود دارد و در واقعع این وسیله یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل برای یک فرد و منزل او محسوب می شود.

یکی از بهترین ویژگی های این دستگاه، کاهش مصرف آب است زیرا هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی ظرف های شما با کمترین میزان آب ممکن شسته می شوند.

بسیاری از افراد بر این باورند که ظروف در این دستگاه ها به دلیل مصرف کم آب در حین شست و شو در انواع ماشین ظرفشویی به طور کامل شسته نمی شوند، اما یکی از بهترین ویژگی های ماشین ظرفشویی تمیزی هرچه بیشتر ظروف می باشد.

با استفاده از این دستگاه نه تنها در مصرف آب صرفه جویی می کنید بلکه در زمان نیز صرفه جویی می کنید و پس از استفاده از این دستگاه نیازی به شست و شوی طولانی مدت ظروف نخواهید داشت، زیرا ظرف های شما بدون دخالت انسان سریعتر تمیز می شوند.

نکاتی برای خرید ماشین ظرفشویی

خرید ماشین ظرفشویی در صورتی که تمامی برندها و مدل های مختلف این دستگاه را نمی شناسید، خرید نسبتاً سخت و حساسی است، زیرا این دستگاه هزینه قابل توجهی دارد و بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید. اطلاعات کافی برای انتخاب مدلی که به بهترین وجه با نیازها و بودجه شما مطابقت دارد.

امروزه برندهای مختلف انواع متفاوتی از ماشین ظرفشویی را با ظرفیت های مختلف تولید و عرضه می کنند و بدین دلیل زمانی که وارد دنیای ماشین ظرفشویی شوید، مدل های مختلفی را کشف خواهید کرد.

لازم به ذکر است که انتخاب صحیح ماشین ظرفشویی با توجه به مواردی که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت به عدم نیاز شما به تعمیر ظرفشویی مشهد تاثیر گذار خواهد بود.

آشنایی با فرآیند تمیز کردن ظروف در انواع ماشین ظرفشویی

روش شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی برای همه مدل ها یکسان است. پس از بارگیری ظروف در ماشین، درب ماشین ظرفشویی را ببندید و سپس دکمه شروع را فشار دهید تا فرآیند شستشو آغاز شود.

پس از آغاز فرآیند شست و شو، دستگاه ظروف را با مواد شوینده و آب شستشو می دهد و در نهایت آب آلوده حاصل از شستشو ظروف را تخلیه می کند.

امروزه برخی از ماشین های ظرفشویی، ظروف را با گردش هوای گرم در داخل آنها خشک می کنند و نیازی به خشک کردن ظروف پس از آبکشی ندارند.

انواع مدل های ماشین ظرفشویی

 

انواع ماشین ظرفشویی در واقع به سه دسته کلی تقسیم می شوند که در می توانید در مورد انواع ماشین ظرفشویی بیشتر بدانید و آگاهی لازم را در رابطه با هر یک از آن ها کسب کنید.

لازم به ذکر است که انواع مدل ماشین ظرفشویی را می توانید از طریق درخواست کمک از تیم عیب یابی ماشین ظرفشویی مشهد فعال در مجموعه صانا سرویس انجام دهید.

ماشین ظرفشویی ایستاده

این گروه از ماشین های ظرفشویی در حال حاضر یکی از محبوب ترین ماشین های ظرفشویی در دنیا هستند و افراد زیادی ترجیح می دهند این ماشین را انتخاب کنند.

ظرفیت انواع ماشین ظرفشویی ایستاده

این دستگاه اغلب بین 9 تا 16 نفر متغیر است و شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

این دستگاه اغلب توسط پرجمعیت ترین خانواده ها خریداری می شود.

ماشین ظرفشویی رومیزی

این نوع ماشین ظرفشویی معمولاً روی کابینت یا کنار سینک ظرفشویی قرار می گیرد زیرا نسبت به مدل های دیگر ماشین ظرفشویی سبک تر است. ماشین ظرفشویی رومیزی به دلیل وزن کم حمل و نقل و جابجایی بسیار آسانی دارد.

ماشین ظرفشویی توکار

این دستگاه اغلب در فضای بین کابینت ها یا زیر سینک قرار می گیرد و در حال حاضر این مدل بیشتر در آشپزخانه های مدرن استفاده می شود.

از نظر ابعاد این مدل ماشین ظرفشویی ابعاد کوچک تری دارد و به همین دلیل فضای کمتری را اشغال می کند. ماشین ظرفشویی توکار تاثیر بسیار بهتری در دکوراسیون فضای آشپزخانه دارد.

نکات خرید ماشین ظرفشویی که بایستی آن ها را رعایت کنید

هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید تا بهترین گزینه را در بین انواع ماشین ظرفشویی انتخاب کنید.

ظرفیت دستگاه

یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید انواع ماشین ظرفشویی، ظرفیت ماشین ظرفشویی است و شما باید با توجه به نیاز خود ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. اگر به فکر خرید ماشین ظرفشویی هستید و مطمئن نیستید که کدام ظرفیت برای شما مناسب است، با ما همراه باشید و بیشتر بدانید.

برای 6 تا 8 نفر

ماشین ظرفشویی رومیزی کمترین ظرفیت را در بین انواع ماشین ظرفشویی دارد، یعنی 6 تا 8 نفر. همانطور که می دانید هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی رومیزی می توانید از ظرفیت 6*8 نفر استفاده کنید. این دستگاه برای خانواده های 3 تا 4 نفره مناسب است.

12 نفر ظرفشویی 12 نفره

 این مدل ماشین ظرفشویی ظرفیت متوسطی دارد و یکی از پرکاربرد ترین ماشین های ظرفشویی در مهمانی ها محسوب می شود. ماشین ظرفشویی 12 نفره قابلیت شستشو با نصف ظرفیت را دارد.

برای 14 تا 16 نفر

این دستگاه اغلب در خانه هایی با چند عضو خانواده استفاده می شود. یکی از بزرگترین مزایای این دستگاه مصرف کم آب و قابلیت شستشوی انواع ظروف است.

مصرف کم دستگاه

بدون شک در هنگام خرید با معیارهای متعددی مواجه خواهید شد که یکی از این معیارها میزان مصرف برق و آب دستگاه است که بسیار مهم می باشد. در واقع یکی از مزایای ماشین ظرفشویی یا سایر لوازم خانگی مصرف کم در آن ها است.

حداقل مصرف انواع ماشین ظرفشویی باید 270 کیلووات در ساعت باشد. علاوه بر مصرف برق، مصرف آب نیز برای این دستگاه بسیار مهم است، بنابراین در انتخاب ماشین ظرفشویی که آب کمتری مصرف می کند باید مصرف آب کمتر از 3.5 لیتر را در نظر داشته باشید.

کم مصرف ترین ماشین ظرفشویی ها از برندهایی مانند میله، بکو، بوش، جی پلاس، سام و ... هستند.

ابعاد ماشین ظرفشویی

 

یکی از مهم ترین معیارهای خرید ماشین ظرفشویی اندازه ماشین ظرفشویی است و از آنجایی که محل قرارگیری این وسیله در فضای آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است توجه به این موضوع خالی از لطف نیست.

قبل از خرید، فضایی که قصد قرار دادن ماشین ظرفشویی را دارید به دقت اندازه گیری کنید و سپس دستگاه را بر اساس ابعاد آن انتخاب کنید.

به طور کلی ابعاد انواع ماشین ظرفشویی را می توان به سه دسته اصلی فول سایز، متوسط و کم تقسیم کرد.