سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از بین بردن بوی بد یخچال با روش های آسان در منزل

 

وجود بوی نامطبوع در یخچال یکی از آزاردهنده ترین مشکلاتی است که در هنگام استفاده از یخچال به وجود می آید.دلایل ایجاد بوی نامطبوع در یخچال متفاوت است. در ادامه این مقاله تمامی دلایل وجود بوی نامطبوع در یخچال، از بین بردن بوی نامطبوع یخچال، جلوگیری از بوی نامطبوع و ... را به شما معرفی خواهیم کرد، پس اگر هنگام باز کردن درب یخچال متوجه بوی نامطبوع شدید، توصیه می کنیم که ازادامه مطالب استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از ساده ترین ابزار ها، یخچال خود را در سریع ترین زمان ممکن بررسی و نظافت کرده و همچنین از تعمیر یخچال مشهد پیشگیری کنید.

انواع علت ایجاد بوی نامطبوع در یخچال

عوامل زیادی در ایجاد بوی نامطبوع در یخچال تأثیر گذار هستند. بنابراین اگر می خواهید از شر بوی نامطبوع یخچال خلاص شوید، بهتر است ابتدا با عواملی که باعث ایجاد بوی نامطبوع در یخچال می شوند آشنا شوید. در زیر تمام دلایل بوی نامطبوع یخچال را به شما معرفی کرده ایم تا با شناسایی آن از ایجاد بوی نامطبوع در یخچال خود پیشگیری کنید.

فساد مواد غذایی

فساد مواد غذایی یکی از شایع ترین عوامل ایجاد بوی نامطبوع در یخچال است که می تواند دلایل مختلفی از جمله دمای نامناسب یخچال داشته باشد. اگر غذای فاسد پیدا کردید، آن را از یخچال خارج کنید تا بوی نامطبوع آن از بین برود.

غذای بدون درب در فریزر

اگر غذا را بدون درب در فریزر قرار دهید به مرور زمان بوی نامطبوعی در فریزر لیجاد می شود که ممکن است تا مدت زمان طولانی از بین نرود. بنابراین هنگام قرار دادن مواد غذایی در فریزر باید از درب استفاده کنید.

عدم استفاده از یخچال در بازه زمانی طولانی

یکی از عوامل ایجاد بوی نامطبوع در یخچا،ل عدم استفاده طولانی مدت از یخچال است. اگر قصد سفر دارید، باید یخچال و فریزر را خالی کرده و آنها را از پریز جدا کنید.

عدم نظافت یخچال به طور دوره ای

هر لوازم خانگی نیاز به تمیز کردن دارد و لوازم خانگی از جمله لوازم برقی هر از گاهی باید تمیز شوند. لطفا توجه داشته باشید که برای تمیز کردن یخچال، قبل از انجام هر کاری باید سیم برق یخچال را از پریز برق جدا کنید و پس از تمیز کردن، صبر کنید تا یخچال کاملا خشک شود و سپس سیم برق یخچال را دوباره به پریز برق وصل کنید.

وجود غذاهای بد بو در یخچال

بسیاری از غذاها بوی مناسبی ندارند و به همین دلیل، اگر بدون درب در یخچال قرار بگیرند می توانند بوی نامطبوعی را در فضای داخلی یخچال ایجاد کنند.

عدم فضای کافی برای گردش هوا

گردش هوا در یخچال بسیار مهم است، زیرا از ایجاد بوی نامطبوع در یخچال جلوگیری می کند و همچنین ماندگاری میوه ها و مواد غذایی در یخچال را افزایش می دهد. در برخی موارد ممکن است نیاز به بررسی و سپس تعمیر فن برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال داشته باشید.

نشت گاز

نشت فریون در یخچال باعث ایجاد بوی نامطبوع در یخچال می شود، زیرا نشت گاز یخچال از سرد شدن یخچال و فاسد شدن زودهنگام مواد غذایی جلوگیری می کند و بدین دلیل در صورت نشت گاز فضای داخلی یخچال شما گرم شده و مواد غذایی موجود در آن فاسد خواهند شد.

راه حل های مختلف برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال

راه حل های مختلف برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال وجود دارد که هر کدام بسته به علت ایجاد بو متفاوت است. در زیر شما را با راهکارهای کلی و مناسب برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال آشنا می کنیم.

جوش شیرین یا سرکه

برای از بین بردن بوی نامطبوع یخچال با جوش شیرین یا سرکه، محلول آب را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین یا نصف فنجان سرکه مخلوط کرده و شیشه را در یخچال قرار دهید. بعد از چند ساعت بوی نامطبوع باقی مانده در یخچال از بین می رود.

لیمو

یک لیمو را برش بزنید و در ظرفی بریزید و در یخچال بگذارید. این کار بوی نامطبوع یخچال را از بین می برد. (لیمو را هفته ای یکبار عوض کنید.)

آرد جو یا سیب زمینی

قرار دادن سیب زمینی پوست کنده و آرد جو قادر اند تا در کوتاه ترین زمان بوی نامطبوع را از بین ببرند و در حذف بوی  یخچال بسیار موثر هستند. بنابراین می توانید آنها را در یک کاسه کوچک بریزید و در گوشه یخچال قرار دهید.

کربن

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن بوی بد یخچال، گذاشتن زغال در یخچال است، زیرا وجود زغال در یخچال می تواند به رفع بوی بد یخچال کمک کند.

بوگیر

خوشبو کننده های هوا همیشه یکی از موثرترین راه ها برای از بین بردن بوی نامطبوع در هر اتاق بوده اند. امروزه بسیاری از خوشبو کننده های هوا برای یخچال نیز ساخته می شوند. قرار دادن آن در داخل یخچال به شما امکان می دهد که نه تنها از بوهای ناخوشایند جلوگیری کنید، بلکه آنها را نیز از بین ببرید. با این حال، به دلیل نزدیکی بوگیر یخچال به مواد غذایی، استفاده از این خوشبو کننده ها می تواند برای سلامتی شما مضر باشد زیرا این خوشبو کننده ها در واقع موادی شیمیایی هستند. بنابراین توصیه می کنیم به جای خوشبو کننده های شیمیایی هوا از مواد طبیعی در یخچال استفاده کنید.

یخ زدایی

در برخی موارد ممکن است مواد غذایی داخل فریزر با یخ مخلوط شده باشد و علت بوی نامطبوع آن این است که برای رفع این مشکل باید یخچال را کاملا خالی کنید، سیم برق را از پریز جدا کرده و منتظر بمانید تا یخ ها در دمای محیط باز شوند.

چگونه یخچال خود را خوشبو نگه داریم

عطر مناسب در هر موقعیت و مکانی باعث بهبود وضعیت انسان می شود، به همین دلیل است که افراد همیشه سعی می کنند بوی خوبی داشته باشند. بوی مطبوع در یخچال نیز بسیار مهم است زیرا این دستگاه محل نگهداری مواد غذایی است.

برای خوشبو کردن یخچال بهتر است به جای مواد شیمیایی از مواد طبیعی استفاده شود زیرا وجود مواد طبیعی در یخچال برای سلامتی مضر نیست. در زیر بهترین خوشبو کننده های مناسب برای یخچال را معرفی خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر : جدید ترین یخچال چه مدلی است ؟

پرتقال همراه با میخک

هر دوی این میوه ها عطر و بوی منحصر به فردی دارند که با برش و قرار دادن آن ها در یخچال، رایحه ای فوق العاده در داخل آن ایجاد می شود. استفاده از میخک با پرتقال یا لیمو عطر بهتری در یخچال ایجاد می کند.

قهوه یا وانیل

قهوه و وانیل عطر و بوی فوق ‌العاده‌ای دارند، بنابراین وجود آن ‌ها بدون درب می ‌تواند تاثیر زیادی در خوشبو کردن فضای داخلی یخچال داشته باشد.