سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه ماشین لباسشویی | مسیر پر فراز و نشیب لباسشویی

 

ماشین لباسشویی یکی از بهترین ماشین هایی است که تا کنون اختراع شده است. این دستگاه در بین مردم بسیار محبوب است زیرا استفاده از این دستگاه باعث کاهش کار و بسیاری از فعالیت های انسانی شده است. با مطالعه تاریخچه ماشین لباسشویی، نحوه شست و شوی لباس ها در گذشته، مزایای ماشین لباسشویی، مخترعاناین ماشین و موارد دیگر را خواهید آموخت.

طراحی این ماشین تا کنون در تاریخ ماشین های لباسشویی راه طولانی را پیموده است، اما پس از خواندن این مقاله تنها در پنج دقیقه به یک سفر طولانی خواهید رفت.

مطالعه بیشتر : تعمیر لباسشویی الجی مشهد

قبل از اختراع اولین لباسشویی

قبل از مطالعه تاریخچه ماشین لباسشویی، بهتر است بدانید که قبل از اختراع اولین ماشین لباسشویی چگونه شست و شوی لباس ها انجام می شد.

در گذشته، مردم زمان خود را ساعت ها صرف شستن لباس ها می کردند و از آنجایی که دسترسی آسان به آب وجود نداشت، اغلب از آب رودخانه برای شستن لباس های خود استفاده می کردند. جالب است بدانید که مردم از خاکستر آتشین نیز برای تمیز کردن لباس استفاده می کردند. باید به خاطر داشت که شستن لباس ها در فصل سرد سال با آسیب هایی برای بدن انسان همراه بود که امروزه این دغدغه به طور کلی رفع شده است.

مطالعه بیشتر: بهترین تعمیرگاه ماشین لباسشویی

مسیر طراحی اولین ماشین لباسشویی تا به امروز 

 

یکی از مهم ترین موارد در تاریخچه این ماشین، طراحی های متفاوت مخترعان و ماشین لباسشویی تا به امروز است.

طراحی اولین ماشین لباسشویی در جهان

اولین فردی که این ماشین زیبا را ساخت و طراحی کرد Jacob Christian Schoffer    بود که در سال 1767 ماشین لباسشویی را در آلمان طراحی و معرفی کرد. در واقع این طرح به عنوان اولین طراحی  ماشین لباسشویی در جهان معرفی می شود.

اولین ماشین لباسشویی به گونه ای ساخته شد که کاربر با استفاده از دسته چوبی دستگاه تخته چوبی را به سمت لباسشویی حرکت داده و می چرخاند و به این ترتیب لباس ها شسته می شود. چند سال بعد روی دیوارهای این دستگاه چوب نصب شد تا لباس ها را بهتر تمیز کند.

در واقع شستن لباس ها با این دستگاه مانند شستن لباس با دست بود، زیرا این دستگاه بدون دخالت نیروی انسانی کار نمی کرد.

نقشه شست و شوی دوم

 

دومین جهش رو به جلو در تاریخ ماشین لباسشویی در سال 1904 اتفاق افتاد، زمانی که پس از راه اندازی ماشین لباسشویی جدید، روزنامه ها و مجلات زیادی شروع به انتشار طرح این ماشین کردند و در سال 1928 تعداد این ماشین ها به 913000 رسید و تولید این دستگاه در 1 سالتوسط شخصی به نام "آلوا جی فیشر" در آمریکا انجام شد.پس از تولید دومین ماشین لباسشویی این دستگاه در بین آمریکایی ها بسیار محبوب شد.

ماشین سوم در سال 1930

مردم در سال 1930 شاهد سومین اختراع در تاریخ ماشین لباسشویی بودند و به این ترتیب اولین ماشین لباسشویی برقی در همان سال تولید و روانه بازار شد. این دستگاه ها در مرکز کابین قرار می گیرند و طراحان توجه زیادی به ایمنی الکتریکی و مکانیکی در ساختار این دستگاه داشته اند.

چهارمین طراحی ماشین لباسشویی در جهان

چند سال پس از تولید سومین ماشین لباسشویی برقی، برندبندیکس موفق به ایجاد اولین ماشین لباسشویی شد که برای اولین بار در تاریخ ماشین لباسشویی در خانه استفاده می شد و در سال 1937 به بازار عرضه شد.

به این نکته اشاره کنیم که این ماشین لباسشویی ها هیچ ربطی به ماشین لباسشویی های تولید شده در چند دهه اخیر نداشتند و ظاهری کاملا متفاوت دارند.

این دستگاه دارای محدودیت های زیادی بود، به عنوان مثال سرعت و حرکت بالایی داشت، به طوری که افراد مجبور بودند برای متوقف کردن این دستگاه از لنگر استفاده کنند. مجبور بودند برای جلوگیری از لرزش دستگاه هایی به ماشین لباسشویی نصب کنند و بعد از نصب این دستگاه هاسرعت ماشین لباسشویی به دلیل لرزش بسیار کند شد.

قیمت این لباسشویی ها به حدی بالا رفت که همه توان خرید آن را نداشتند.

ساخت پنجمین ماشین لباسشویی دنیا

در پنجمین مدل این ماشین در تاریخ ماشین های لباسشویی، شاهد سیر تکاملی این ماشین به سمت استفاده از تکنولوژی های مختلف بوده ایم که به واسطه آن این ماشین ها می توانند وظایف مختلفی را انجام دهند و به خوبی با محیط تعامل داشته باشند.

جدیدترین طراحی ماشین لباسشویی

 

در واقع در تاریخچه ماشین لباسشویی فرآیند طراحی و ساخت دستگاه سال ها به طول انجامید، اما امروزه مردم از آخرین تکنولوژی در لوازم برقی خانگی از جمله ماشین لباسشویی استفاده می کنند و دیگر نیازی به کمک در این زمینه ندارند. برای استفاده از ماشین لباسشویی های پیشرفته تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس ها را در مخزن دستگاه قرار دهید، درب دستگاه را ببندید و با فشار دادن دکمه استارت، فرآیند شست و شو را آغاز کنید.

امروزه ماشین های لباسشویی می توانند لباس ها را به طور کامل خشک کنند و همچنین آنها را بشویند که یکی از بهترین ویژگی های این ماشین ها می باشد.